Η προηγούμενη ανάρτηση σχετικά με τις επισκέψεις μου σε παιδικούς σταθμούς συγκέντρωσε πολλά σχόλια όπως ήταν φυσικό. Και επειδή δεν είμαι ειδικός στο να δίνω κατευθύνσεις παρά μόνο να περιγράφω τις δικές μου εντυπώσεις σκέφτηκα το εξής. Ζήτησα από μια φίλη νηπιαγωγό, την Eleonor να μας δώσει κάποιες συμβουλές για την επιλογή του παιδικού σταθμού, κάποια πράγματα που πρέπει να ρωτήσουμε και να προσέξουμε. Σας παραθέτω το κείμενο της λοιπόν!
Αργά ή γρήγορα έρχεται η ώρα που οι μανούλες και οι μπαμπάδες πρέπει να αποχωριστούν τα παιδιά τους για λίγες ώρες κάθε μέρα και να τα εμπιστευτούν σε παντελώς ξένους ανθρώπους! Και αν και δεν είμαι μαμά ακόμα έχω δει πολλούς τέτοιους αποχωρισμούς...από την άλλη πλευρά όμως, την πλευρά του παιδικού σταθμού!
Σε αυτό το μικρό κείμενο θα προσπαθήσω να σας δώσω μερικές συμβουλές για να γίνει ίσως λίγο πιο εύκολη η επιλογή του παιδικού σταθμού για τα παιδάκια σας. Έχω δουλέψει 3 χρόνια σε παιδικό σταθμό στην Αθήνα και έχω συνεργαστεί για ένα χρόνο με παιδικούς σταθμούς του εξωτερικού. Αν λοιπόν έκανα έρευνα για να βρω το σωστό νηπιαγωγείο για το δικό μου παιδάκι θα κοιτούσα τα παρακάτω:
- Αρχικά είναι πολύ σημαντικό να ρωτήσετε τον αριθμό των εκπαιδευτικών και την αναλογία παιδιών-εκπαιδευτικών. Σε αυτές τις ηλικίες τα παιδιά χρειάζονται πολλές φορές μέσα στην ημέρα βοήθεια - τόσο για πρακτικά όσο και για εκπαιδευτικά θέματα - και καλό είναι να υπάρχει πάντα κάποιος διαθέσιμος να τα βοηθήσει. Επίσης σημαντικό είναι να μην μένουν τα παιδιά ποτέ χωρίς επιτήρηση (π.χ. αν είναι 1 η δασκάλα στην τάξη και χρειαστεί να βοηθήσει ένα παιδί στην τουαλέτα αυτό σημάινει ότι όλα τα υπόλοιπα θα μείνουν μόνα τους για λίγο.)
- Καλό είναι να ρωτήσετε τι εκπαίδευση έχουν οι δασκάλες. Στις μικρές τάξεις του παιδικού σταθμού ίσως να είναι λιγότερο σημαντικό αλλά για νήπια-προνήπια η άποψη μου είναι ότι υπάρχει σημαντική διαφορά κατάρτισης στους εκπαιδευτικούς πανεπιστημιακής εκπαίδευσης και στους μη. Φυσικά ποτέ ένα χαρτί από μόνο του δεν κάνει καλή μια δασκάλα. Το παν είναι το μεράκι και το κέφι και εκεί μπορείτε να εμπιστευθείτε το ένστικτο σας.
- Άλλο πολύ σημαντικό είναι η καθαριότητα του σχολείου. Ρωτήστε αν υπάρχει καθαρίστρια (και όχι δεν είναι αυτονόητο!) και κάθε πότε καθαρίζονται οι τάξεις και οι τουαλέτες. Για να έχετε μια σωστή εικόνα γι' αυτό, καλό θα ήταν να κάνετε μια επίσκεψη χωρίς ραντεβού ώστε να δείτε σε τι κατάσταση βρίσκεται το σχολείο μέσα στη μέρα. Αποφύγετε τα σχολεία με μοκέτα στις τάξεις γιατί είναι ανθυγιεινό...ατυχήματα τύπου εμετοί και τσίσα πάντοτε τυχαίνουν μέσα στην τάξη και είναι δύσκολο να καθαριστούν σωστά όταν υπάρχει μοκέτα στο πάτωμα.
Μην δίνετε τόσο προσοχή στο να έρχονται τα παιδιά σπίτι καλοχτενισμένα με πεντακάθαρα και ατσαλάκωτα ρούχα. Είναι όμως σημαντικό να πλένουν τα χέρια τους πριν φύγουν από το σχολείο για να μην μεταφέρουν μικρόβια στο σπίτι.
Αποφύγετε νηπιαγωγεία με εντελώς αποστειρωμένο περιβάλλον, το νηπιαγωγείο δεν είναι νοσοκομείο. Για να μάθουν τα παιδιά πρέπει να λερώσουν και να κάνουν ζημιές. Όταν όλα είναι στην εντέλεια κάτι δεν πάει καλά.
- Ρωτήστε για την φιλοσοφία τους στο φαγητό. Πολλοί παιδικοί σταθμοί στην προσπάθεια τους να κάνουν εντύπωση στους γονείς πιέζουν πολύ τα παιδιά στο φαγητό όταν όλοι οι παιδοψυχολόγοι υποστηρίζουν πως αυτό είναι λάθος.
- Οι εγκαταστάσεις σίγουρα δεν είναι το παν αλλά είναι ένα σημαντικό μέρος. Ρωτήστε τον αριθμό των παιδιών του κάθε τμήτατος και δείτε αν οι τάξεις είναι αρκετά μεγάλες για να φιλοξενήσουν τόσα παιδιά. Σε αυτή την ηλικία τα παιδιά χρειάζονται χώρο να κινηθούν και να παίξουν ομαδικά. Είναι όμως σημαντικό η τάξη να είναι έτσι διαμορφωμένη ώστε να τους δίνει την δυνατότητα να απομονωθούν και να παίξουν μόνα τους εάν το θέλουν. Μικρές τάξεις με πολλά παιδιά στριμωγμένα δημιουργούν αγχωτικά και νευρικά παιδιά.
- Ρωτήστε πόση ώρα περνούν τα παιδιά στην αυλή. Για τις ηλικίες αυτές είναι ιδανική 1 ώρα την ημέρα για ελεύθερο παιχνίδι στην αυλή. Το ελεύθερο παιχνίδι είναι από τα πιο σημαντικά μέρη του ημερήσιου προγράμμματος του νηπιαγωγείου. Τότε τα παιδιά έχουν την ευκαιρία να κοινωνικοποιηθούν και να αφομοιώσουν τις γνώσεις τους.
- Ρωτήστε για το αναλυτικό ημερήσιο πρόγραμμα και ζητήστε λεπτομέρειες και παραδείγματα. Μην αρκεστείτε σε γενικολογίες και θεωρίες...φανερώνουν κατά την άποψη μου παιδαγωγική άγνοια και προσπάθεια εντυπωσιασμού. Ζητήστε να σας δείξουν εργασίες των παιδιών. Τέλειες και αψεγάδιαστες χειροτεχνίες και κατασκευές έχουν μηδενική παιδαγωγική αξία και μοναδικό στόχο τον εντυπωσιασμό των γονιών. Επίσης, αν το παιδάκι σας είναι μαθητής νηπίου ρωτήστε για την φιλοσοφία τους όσο αφορά τη διδασκαλία ανάγνωσης και γραφής. Προσοχή! Το αναλυτικό πρόγραμμα του Υπουργείου Παιδείας για το νηπιαγωγείο προβλέπει προγραφικές και προαναγνωστικές ασκήσεις για την τάξη του νηπιαγωγείου. Πολλοί παιδικοί σταθμοί όμως, στην προσπάθεια τους και πάλι να εντυπωσιάσουν τους γονείς έχουν στο πρόγραμμα ασκήσεις που ουσιαστικά ανήκουν στην 'Α Δημοτικού. Φυσικά πολλά παιδιά τελειώνουν το νηπιαγωγείο και ξέρουν ήδη να διαβάζουν. Αλλά σίγουρα δεν είναι υποχρεωτικό ένας απόφοιτος νηπίου να ξέρει να διαβάζει και να γράφει. Η πίεση σε τέτοια θέματα μπορεί μελλοντικά να έχει αρνητική μαθησιακή επίδραση στο παιδί. Έχω ακούσει μέχρι και το βιβλίο της γλώσσας της 1ης Δημοτικού να διδάσκεται στο νηπιαγωγείο. Πιστέψτε με, τα νήπια μαθαίνουν πιο πολλά από το παιχνίδι και την μεταξύ τους αλληλεπίδραση παρά από 1 ώρα "μάθημα" από εμάς!
- Καλό είναι να ρωτήσετε πως και αν ενθαρρύνουν τα παιδιά να είναι αυτόνομα σε θέματα αυτοεξυπηρέτησης. Είναι ένας σημαντικός τομέας σε αυτή την ηλικία και το σχολείο παίζει πολύ μεγάλο ρόλο στο να διαμορφώσει παιδιά που αισθάνονται ικανά και σίγουρα να φροντίσουν τον εαυτό τους. Να τους δίνεται δηλαδή η ευκαιρία και η απαραίτητη ενθάρρυνση να φάνε μόνα τους, να ντυθούν, να πλύνουν τα χέρια τους κλπ. Οι παιδοψυχολόγοι υποστηρίζουν ότι έτσι δημιούργουνται και οι σωστές βάσεις για μελλοντικούς αυτόνομους μαθητές.
- Οι οργανωμένες δραστηριότητες από ειδικούς (γυμναστική, κολύμβηση, μπαλέτο κλπ.) είναι ενδιαφέρουσες για τα παιδιά αλλά σίγουρα ένα πολύ φορτωμένο πρόγραμμα χωρίς την ευκαιρία για ελεύθερο παιχνίδι δεν ενδείκνυται για αυτές τις ηλικίες.
Αυτά είναι νομίζω από τα πιο σημαντικά σημεία που πρέπει να ελέγξετε πριν επίλεξετε έναν παιδικό σταθμό. Σε όσους βρίσκονται στη φάση της αναζήτησης εύχομαι καλή αρχή και καλή σταδιοδρομία στα παιδάκια σας! Και να θυμάστε ότι πολλές φορές το μεγαλύτερο πρόβλημα στη φάση προσαρμογής στο σχολικό περιβάλλον το αντιμετωπίζουν οι γονείς (με το άγχος ή ίσως τις τύψεις που νιώθουν που αποχωρίζονται το παιδί) παρά το ίδιο το παιδάκι!
Eleonor
http://eleonority.blogspot.gr
Ευχαριστώ πολύ την Eleonor για τις πολύτιμες συμβουλές της και ομολογώ ότι κάποια θέματα δεν τα είχα σκεφτεί από μόνη μου. Τώρα όμως που πήρα τις πληροφορίες "από μέσα" θα πάω καλύτερα προετοιμασμένη στις επόμενες επισκέψεις μου!
Αργά ή γρήγορα έρχεται η ώρα που οι μανούλες και οι μπαμπάδες πρέπει να αποχωριστούν τα παιδιά τους για λίγες ώρες κάθε μέρα και να τα εμπιστευτούν σε παντελώς ξένους ανθρώπους! Και αν και δεν είμαι μαμά ακόμα έχω δει πολλούς τέτοιους αποχωρισμούς...από την άλλη πλευρά όμως, την πλευρά του παιδικού σταθμού!
Σε αυτό το μικρό κείμενο θα προσπαθήσω να σας δώσω μερικές συμβουλές για να γίνει ίσως λίγο πιο εύκολη η επιλογή του παιδικού σταθμού για τα παιδάκια σας. Έχω δουλέψει 3 χρόνια σε παιδικό σταθμό στην Αθήνα και έχω συνεργαστεί για ένα χρόνο με παιδικούς σταθμούς του εξωτερικού. Αν λοιπόν έκανα έρευνα για να βρω το σωστό νηπιαγωγείο για το δικό μου παιδάκι θα κοιτούσα τα παρακάτω:
- Αρχικά είναι πολύ σημαντικό να ρωτήσετε τον αριθμό των εκπαιδευτικών και την αναλογία παιδιών-εκπαιδευτικών. Σε αυτές τις ηλικίες τα παιδιά χρειάζονται πολλές φορές μέσα στην ημέρα βοήθεια - τόσο για πρακτικά όσο και για εκπαιδευτικά θέματα - και καλό είναι να υπάρχει πάντα κάποιος διαθέσιμος να τα βοηθήσει. Επίσης σημαντικό είναι να μην μένουν τα παιδιά ποτέ χωρίς επιτήρηση (π.χ. αν είναι 1 η δασκάλα στην τάξη και χρειαστεί να βοηθήσει ένα παιδί στην τουαλέτα αυτό σημάινει ότι όλα τα υπόλοιπα θα μείνουν μόνα τους για λίγο.)
- Καλό είναι να ρωτήσετε τι εκπαίδευση έχουν οι δασκάλες. Στις μικρές τάξεις του παιδικού σταθμού ίσως να είναι λιγότερο σημαντικό αλλά για νήπια-προνήπια η άποψη μου είναι ότι υπάρχει σημαντική διαφορά κατάρτισης στους εκπαιδευτικούς πανεπιστημιακής εκπαίδευσης και στους μη. Φυσικά ποτέ ένα χαρτί από μόνο του δεν κάνει καλή μια δασκάλα. Το παν είναι το μεράκι και το κέφι και εκεί μπορείτε να εμπιστευθείτε το ένστικτο σας.
- Άλλο πολύ σημαντικό είναι η καθαριότητα του σχολείου. Ρωτήστε αν υπάρχει καθαρίστρια (και όχι δεν είναι αυτονόητο!) και κάθε πότε καθαρίζονται οι τάξεις και οι τουαλέτες. Για να έχετε μια σωστή εικόνα γι' αυτό, καλό θα ήταν να κάνετε μια επίσκεψη χωρίς ραντεβού ώστε να δείτε σε τι κατάσταση βρίσκεται το σχολείο μέσα στη μέρα. Αποφύγετε τα σχολεία με μοκέτα στις τάξεις γιατί είναι ανθυγιεινό...ατυχήματα τύπου εμετοί και τσίσα πάντοτε τυχαίνουν μέσα στην τάξη και είναι δύσκολο να καθαριστούν σωστά όταν υπάρχει μοκέτα στο πάτωμα.
Μην δίνετε τόσο προσοχή στο να έρχονται τα παιδιά σπίτι καλοχτενισμένα με πεντακάθαρα και ατσαλάκωτα ρούχα. Είναι όμως σημαντικό να πλένουν τα χέρια τους πριν φύγουν από το σχολείο για να μην μεταφέρουν μικρόβια στο σπίτι.
Αποφύγετε νηπιαγωγεία με εντελώς αποστειρωμένο περιβάλλον, το νηπιαγωγείο δεν είναι νοσοκομείο. Για να μάθουν τα παιδιά πρέπει να λερώσουν και να κάνουν ζημιές. Όταν όλα είναι στην εντέλεια κάτι δεν πάει καλά.
- Ρωτήστε για την φιλοσοφία τους στο φαγητό. Πολλοί παιδικοί σταθμοί στην προσπάθεια τους να κάνουν εντύπωση στους γονείς πιέζουν πολύ τα παιδιά στο φαγητό όταν όλοι οι παιδοψυχολόγοι υποστηρίζουν πως αυτό είναι λάθος.
- Οι εγκαταστάσεις σίγουρα δεν είναι το παν αλλά είναι ένα σημαντικό μέρος. Ρωτήστε τον αριθμό των παιδιών του κάθε τμήτατος και δείτε αν οι τάξεις είναι αρκετά μεγάλες για να φιλοξενήσουν τόσα παιδιά. Σε αυτή την ηλικία τα παιδιά χρειάζονται χώρο να κινηθούν και να παίξουν ομαδικά. Είναι όμως σημαντικό η τάξη να είναι έτσι διαμορφωμένη ώστε να τους δίνει την δυνατότητα να απομονωθούν και να παίξουν μόνα τους εάν το θέλουν. Μικρές τάξεις με πολλά παιδιά στριμωγμένα δημιουργούν αγχωτικά και νευρικά παιδιά.
- Ρωτήστε πόση ώρα περνούν τα παιδιά στην αυλή. Για τις ηλικίες αυτές είναι ιδανική 1 ώρα την ημέρα για ελεύθερο παιχνίδι στην αυλή. Το ελεύθερο παιχνίδι είναι από τα πιο σημαντικά μέρη του ημερήσιου προγράμμματος του νηπιαγωγείου. Τότε τα παιδιά έχουν την ευκαιρία να κοινωνικοποιηθούν και να αφομοιώσουν τις γνώσεις τους.
- Ρωτήστε για το αναλυτικό ημερήσιο πρόγραμμα και ζητήστε λεπτομέρειες και παραδείγματα. Μην αρκεστείτε σε γενικολογίες και θεωρίες...φανερώνουν κατά την άποψη μου παιδαγωγική άγνοια και προσπάθεια εντυπωσιασμού. Ζητήστε να σας δείξουν εργασίες των παιδιών. Τέλειες και αψεγάδιαστες χειροτεχνίες και κατασκευές έχουν μηδενική παιδαγωγική αξία και μοναδικό στόχο τον εντυπωσιασμό των γονιών. Επίσης, αν το παιδάκι σας είναι μαθητής νηπίου ρωτήστε για την φιλοσοφία τους όσο αφορά τη διδασκαλία ανάγνωσης και γραφής. Προσοχή! Το αναλυτικό πρόγραμμα του Υπουργείου Παιδείας για το νηπιαγωγείο προβλέπει προγραφικές και προαναγνωστικές ασκήσεις για την τάξη του νηπιαγωγείου. Πολλοί παιδικοί σταθμοί όμως, στην προσπάθεια τους και πάλι να εντυπωσιάσουν τους γονείς έχουν στο πρόγραμμα ασκήσεις που ουσιαστικά ανήκουν στην 'Α Δημοτικού. Φυσικά πολλά παιδιά τελειώνουν το νηπιαγωγείο και ξέρουν ήδη να διαβάζουν. Αλλά σίγουρα δεν είναι υποχρεωτικό ένας απόφοιτος νηπίου να ξέρει να διαβάζει και να γράφει. Η πίεση σε τέτοια θέματα μπορεί μελλοντικά να έχει αρνητική μαθησιακή επίδραση στο παιδί. Έχω ακούσει μέχρι και το βιβλίο της γλώσσας της 1ης Δημοτικού να διδάσκεται στο νηπιαγωγείο. Πιστέψτε με, τα νήπια μαθαίνουν πιο πολλά από το παιχνίδι και την μεταξύ τους αλληλεπίδραση παρά από 1 ώρα "μάθημα" από εμάς!
- Καλό είναι να ρωτήσετε πως και αν ενθαρρύνουν τα παιδιά να είναι αυτόνομα σε θέματα αυτοεξυπηρέτησης. Είναι ένας σημαντικός τομέας σε αυτή την ηλικία και το σχολείο παίζει πολύ μεγάλο ρόλο στο να διαμορφώσει παιδιά που αισθάνονται ικανά και σίγουρα να φροντίσουν τον εαυτό τους. Να τους δίνεται δηλαδή η ευκαιρία και η απαραίτητη ενθάρρυνση να φάνε μόνα τους, να ντυθούν, να πλύνουν τα χέρια τους κλπ. Οι παιδοψυχολόγοι υποστηρίζουν ότι έτσι δημιούργουνται και οι σωστές βάσεις για μελλοντικούς αυτόνομους μαθητές.
- Οι οργανωμένες δραστηριότητες από ειδικούς (γυμναστική, κολύμβηση, μπαλέτο κλπ.) είναι ενδιαφέρουσες για τα παιδιά αλλά σίγουρα ένα πολύ φορτωμένο πρόγραμμα χωρίς την ευκαιρία για ελεύθερο παιχνίδι δεν ενδείκνυται για αυτές τις ηλικίες.
Αυτά είναι νομίζω από τα πιο σημαντικά σημεία που πρέπει να ελέγξετε πριν επίλεξετε έναν παιδικό σταθμό. Σε όσους βρίσκονται στη φάση της αναζήτησης εύχομαι καλή αρχή και καλή σταδιοδρομία στα παιδάκια σας! Και να θυμάστε ότι πολλές φορές το μεγαλύτερο πρόβλημα στη φάση προσαρμογής στο σχολικό περιβάλλον το αντιμετωπίζουν οι γονείς (με το άγχος ή ίσως τις τύψεις που νιώθουν που αποχωρίζονται το παιδί) παρά το ίδιο το παιδάκι!
Eleonor
http://eleonority.blogspot.gr
Ευχαριστώ πολύ την Eleonor για τις πολύτιμες συμβουλές της και ομολογώ ότι κάποια θέματα δεν τα είχα σκεφτεί από μόνη μου. Τώρα όμως που πήρα τις πληροφορίες "από μέσα" θα πάω καλύτερα προετοιμασμένη στις επόμενες επισκέψεις μου!
Καλησπέρα! Μπράβο Βέρα για την συνεργασία με την Eleonor,η οποία πιστεύω έδωσε πολύ χρήσιμες και έξυπνες συμβουλές! Μπορεί να μην είμαι στους άμεσα ενδιαφερόμενους αλλά πάντα διαβάζω χρήσιμες αναρτήσεις ειδικά όταν γίνονται με τόσο επαγγελματισμό! Καλή τύχη&επιλογή αυτή την εβδομάδα στην αναζήτηση παιδικού σταθμού!! :)
ΑπάντησηΔιαγραφήΠολλά φιλιά!!
Πέρασα μία βόλτα στα γρήγορα (μιας και αποτοξινώνομαι από internet τα ΣΚ) αλλά κόλλησα και κάθισα και το διάβασα μέχρι τέλους! Πολύ χρήσιμο άρθρο. Ευχαριστούμε. Φιλάκια xxx
ΑπάντησηΔιαγραφήΒέρα μου καλησπέρα!!!
ΑπάντησηΔιαγραφήΕγώ τώρα είδα και την προηγούμενη ανάρτησή σου, γιατί λόγω έλλειψης χρόνου, δυστυχώς δεν προλαβαίνω να περνώ όσο συχνά θα ήθελα.
Πολύ όμορφη η πρωτοβουλία αυτή που πήρες.
Και πολύ σωστές όλες οι παρατηρήσεις της φίλης Εleonor.
Είναι αλήθεια ότι πολλοί ιδιωτικοί παιδικοί σταθμοί, λόγω εντυπωσιασμού, παραφορτώνουν το πρόγραμμα τους, πολλές φορές με δραστηριότητες που απευθύνονται στην ουσία σε μεγαλύτερα παιδιά, ή πάρα πολλές δραστηριότητες, έτσι ώστε να "πνίγουν" τα παιδάκια.
Σου εύχομαι πραγματικά, να βρεις ένα σωστό παιδικό σταθμό για το αγγελάκι σου.
Όποτε μπορέσεις, πέρνα από το ιστολόγιό μου, για να παραλάβεις ένα βραβείο.
Καλή εβδομάδα σου εύχομαι!!!
Φιλιά πολλά!!!
Βέρα υπέροχη η ανάρτηση και πόσο μα πόσο χρήσιμη!!! Μακάρι να την είχα διαβάσει 6 χρόνια πριν όταν πήγε η κόρη μου σταθμό!!! Δεν πειράζει όμως, την φυλάω να την στείλω σε φίλες με μικρά παιδάκια που θα αρχίσουν παιδικό από Σεπτέμβρη! Είναι μια ανάρτηση-θησαυρός!!! Ευχαριστούμε και την Eleonor φυσικά για τις πολύτιμες συμβουλές!!!
ΑπάντησηΔιαγραφήΓεια! Λέω να συστηθώ. Είμαι η Αυτή και δουλεύω σε Παιδικούς Σταθμούς κάποια χρόνια. Έχω άποψη και για ιδιωτικούς και για δημόσιους. Απ' ό,τι κατάλαβα, ψάχνεις σε ιδιωτικό ε; Διάβασα και την προηγούμενη ανάρτησή σου και αυτό κατάλαβα.
ΑπάντησηΔιαγραφήΝα σου δώσω μία συμβουλή; Αν έχεις τη δυνατότητα να στείλεις τα παιδάκια σου σε ιδιωτικό, καλά θα κάνεις να ψάξεις πολύ καλά. Στους ιδιωτικούς, στην προσπάθειά τους να εντυπωσιάσουν τους γονείς και να έχουν ένα καλό όνομα, κάνουν πράγματα που κατά τη γνώμη μου ΑΠΑΓΟΡΕΥΕΤΑΙ να κάνουν. Δε γίνεται παιδιά των 2,5 ετών να μην ξέρουν να κρατούν ψαλίδι αλλά να γράφουν αγγλικά! ΌΧΙ! Δεν πρέπει. Θα έρθει και η ηλικία που θα μάθουν και να γράφουν και να διαβάζουν και να μιλάνε στ' αγγλικά. Δε λέω να μην ακούν αγγλικές λεξούλες. Σε καμία περίπτωση. Απλώς, δε γίνεται να τα αναγκάζουν να μάθουν να μιλάνε αγγλικά, ενώ καλά καλά δεν ξέρουν τα βασικά όσον αφορά στην αυτοεξυπηρέτησή τους.
Έπειτα, οι εργασίες είναι ως επί το πλείστον, είναι έργο των παιδαγωγών. Εργάζονται και τα απογεύματα στο σπίτι τους για να φτιάξουν ένα αισθητικά όμορφο αποτέλεσμα και να έχει αύριο μεθαυριο το παιδί κάτι να παρουσιάσει στους γονείς. Στους ιδιωτικούς, επίσης, το παιδί σας είναι πάντοτε καλό. Δεν κάνει αταξίες και δεν μπαίνει τιμωρία. Και αυτό, για να μην ενοχληθούν οι
χορηγοί- γονείς! Λογικό, εφόσον και ο ιδιωτικός παιδικός αποτελεί μία επιχείρηση που προσπαθεί να μην απογοητεύσει τον πελάτη.
Από την άλλη, ο δημόσιος παιδικός σταθμός.. Επαναπαυμένοι δημόσιοι υπάλληλοι που μπορεί και να μην παρουσιάζουν το απίστευτο παιδαγωγικό έργο.. Σίγουρα έχει και αυτή η πλευρά τα αρνητικά της. Μόνο που εδώ θεωρώ ότι το παιδί μεγαλώνει με πιο φυσικό τρόπο. Δε θα μάθει τις αποχρώσεις των χρωμάτων από την ηλικία των 2. Θα μάθει τα βασικά χρώματα, θα μπει τιμωρία και συνήθως, θα είναι άτακτο και θα σας γκρινιάζουν συχνά..και πάει λέγοντας.
Είπα λίγο να αναπτύξω τη γνώμη μου για τη διαφορά ανάμεσα σε ιδιωτικούς και δημόσιους.
Σίγουρα δεν είναι όλοι όπως ανέφερα πιο πάνω. Ήθελα να αναφέρω κάποια από τα αρνητικά και των 2 από την εμπειρία μου. Και θα έγραφα και άλλα αν δεν είχα να πάω στα παιδάκια μου και σήμερα.
Θα χαρώ να βοηθήσω σε οτιδήποτε χρειαστείς. Αν θέλεις, και αν μιλάμε για Αττική, μπορείς να μου στείλεις ένα μέηλ με ονόματα ή δήμους που σκοπεύεις να το πας και να σου πω τα πράγματα από μέσα ... ξέρω τα μυστικά πολλών :) Επίσης, θα κατέβαινα για πρωθυπουργός αλλά δε μου το επέτρεψαν και έτσι αποφάσισα να έχω γνωστές/ φίλες σε κάθε δήμο και σε κάθε τομέα. Οπότε νομίζω ότι μπορώ να βοηθήσω! Είμαι λίγο γαμάτη!
Εδώ Αυτή. Καλημέρα.
ΥΓ. Αν σε κούρασα... καλώς με γνώρισες.
ΥΓ2. Το μέηλ μου είναι: oksimoroi@gmail.com
YΓ3. Αν το φέρεις σε εμένα, στο δημόσιο, θα έρθει παιδί και θα φύγει Ράμπο!
ΥΓ4. Με αυτοδιώχνω και κλείνω το μικρό αυτό σχολιάκι..
Πού είσαι εσύ καλέ;
ΔιαγραφήΤρελοτουρίστρια
Έχω αυτές τις μέρες το πρώτο μου ραντεβού σε σταθμό! Να' σαι καλά, φοβερό timing, πολύ χρήσιμη ανάρτηση!
ΑπάντησηΔιαγραφήΑπό ό,τι κατάλαβα και από την προηγούμενη ανάρτηση αλλά και από αυτή, θέλει πολύ ψάξιμο το ζήτημα! Θα βάλω τις αναρτήσεις στα υπόψιν γιατί σε μερικά χρόνια, θα ψάχνω κι εγώ!!
ΑπάντησηΔιαγραφήΚαλό ψάξιμο
Τρελοτουρίστρια
Εξαιρετική ανάρτηση με πολύ χρήσιμες πληροφορίες! Νομίζω ότι πολλοί αναγνώστες θα ωφεληθούν διαβάζοντας την!
ΑπάντησηΔιαγραφήΦιλάκια!
Ευχαριστούμε πολύ για την ανάρτηση Βέρα μου!
ΑπάντησηΔιαγραφήΜε έχεις βάλει στην πρίζα κι έχω ξεκινήσει να κοιτώ για παιδικούς!
Πολλά φιλιά!
Πολύ καλές πληροφορίες
ΑπάντησηΔιαγραφήΦιλάκια ...
παρα πολυ χρησιμα ολα αυτα και σε ευχαριστουμε πολυ! το σκεφτομαι και εγω για παιδικο σταθμο, αν και δεν θελω να την παω απο σεπτεμβρη αλλα απο του χρονου, αρχες 2014, γιατι θεωρω οτι μεχρι την ηλικια των 2,5 ειναι καλυτερο για το παιδι -αφου υπαρχει η δυνατοτητα- να μενει σε δικο του οικειο περιβαλλον. Ωστοσο, ομολογω οτι εχω ηδη αγχωθει πολυ και ολο διαβαζω και ολο μπερδευομαι!
ΑπάντησηΔιαγραφήπολύ χρήσιμες συμβουλές για τις μαμάδες!!! φιλάκια!! :)
ΑπάντησηΔιαγραφήπολυ ομορφες συμβουλες για αλλη μια φορα ......μπραβο μαμα κουκουβαγια.....μου αρεσε πολυ αυτο που ειπε το νηπιαγωγειο δεν ειναι νοσοκομειο..........χαχαχαχαχα...........ειναι χαζο που καποιες μαμαδες δεν τα στελνουν σχολειο με το φοβο μην αρρωστησουν......οσο πιο νωρις παει τοσο καλυτερα γι αυτο η πρωτη μου κορη ολο αρρωσταινε ομως δεν την σταματησα....προσφερε απλοχερα αντισωματα κ στην μικρη της αδερφη που ταν στο σπιτι...η μικρη δεν αρρωτησε καθολου στον παιδικο δυο χρονια....καποτε θ αρρωστησουν τα παιδια....αν οχι στον παιδικο θα συμβει αργοτερα οσο τα εχουμε στην αποστειρωση τοσο χειροτερα.........το ιδιο ισχυει κ για την ουρολοιμωξη
ΑπάντησηΔιαγραφήSuper Timing! Είμαστε στην ίδια φάση! Μέχρι στιγμής είμαι ενθουσιασμένη! Να φανταστείς στην πρώτη επίσκεψη είχα μείνει άναυδη με τις λεπτομερειες και ειδικά όταν μου είπαν ότι η μέθοδος διδασκαλίας τους είναι η Ντάλτον! (πως είπατε;; χαχα! μετα έμαθα τι ακριβώε είναι!) φιλιάαα
ΑπάντησηΔιαγραφήΠολύ ωραίο άρθρο!
ΑπάντησηΔιαγραφήξαναπερασα να σου πω οτι εχεις βραβειακι!!
ΑπάντησηΔιαγραφήhttp://talibanoulla.blogspot.gr/2013/02/11.html